Η ΑΑΔΕ προχωρά σε άμεσες επιστροφές και συμψηφισμούς φόρων για την ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά, με στόχο τον αυτοματισμό και την ταχεία εξυπηρέτηση των φορολογουμένων…
Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, ηΑνεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εντείνει τις προσπάθειές της για τόνωση της ρευστότητας στην αγορά, δίνοντας προτεραιότητα στην εκκαθάριση των επιστροφών φόρων από τις φετινές δηλώσεις. Στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού, η ΑΑΔΕ υλοποίησε ήδη τον πρώτο μεγάλο κεντρικό συμψηφισμό.
Μέχρι τις 9 Απριλίου, είχαν επιστραφεί 25,5 εκατ. ευρώ μέσω συμψηφισμών σε 95.078 φορολογούμενους με φορολογικές ή ασφαλιστικές εκκρεμότητες, ενώ άλλα 468.267 ευρώ καταβλήθηκαν σε 446 φορολογούμενους χωρίς αίτηση. Συνολικά, περισσότεροι από 295.000 φορολογούμενοι είχαν λάβει πίσω τους φόρους τους ή είχε γίνει συμψηφισμός, με το συνολικό ποσό να ξεπερνά τα 84 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν 249.000 δικαιούχοι, πλήρως ενήμεροι, έλαβαν άμεσα 58 εκατ. ευρώ στους λογαριασμούς τους.
Άμεσοι συμψηφισμοί χωρίς γραφειοκρατία
Η ΑΑΔΕ έχει προγραμματίσει για φέτος επιστροφές φόρου που θα πραγματοποιούνται άμεσα και χωρίς αιτήματα από τους φορολογούμενους. Οι επιστροφές σε πολίτες χωρίς εκκρεμότητες αποστέλλονται κάθε εβδομάδα στην Τράπεζα της Ελλάδος για πίστωση, ενώ οι υπόλοιπες συμψηφίζονται αυτόματα. Σε περιπτώσεις που απαιτείται χειροκίνητη παρέμβαση, η διεκπεραίωση πραγματοποιείται από τις ΔΟΥ ή τα ΚΕΒΕΙΣ με ταχείς ρυθμούς.
Επιπλέον, οι φορολογικές υποχρεώσεις συμψηφίζονται κατά προτεραιότητα με δικαιώματα επιστροφής έως τις 31 Ιουλίου 2025, προσφέροντας τη δυνατότητα έκπτωσης σε όσους επιλέξουν εξόφληση μέσω συμψηφισμού. Βασική προϋπόθεση για την επιστροφή είναι η σωστή δήλωση ΙΒΑΝ στην πλατφόρμα myAADE, ενώ γίνονται δεκτοί όλοι οι λογαριασμοί SEPA.
Την ίδια στιγμή, η ΑΑΔΕ αναζητά δικαιούχους για ποσά που ξεπερνούν τα 220 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν έχουν ακόμη αποδοθεί. Σε πολλές περιπτώσεις, οι φορολογούμενοι δεν έχουν δηλώσει ΙΒΑΝ ή δεν ανταποκρίνονται, ενώ το 10% αφορά σε θανόντες. Παράλληλα, απαιτούνται διασταυρώσεις και συμψηφισμοί με φορείς όπως ο ΕΦΚΑ, με τους οποίους βρίσκεται σε εξέλιξη η τεχνική διασύνδεση και αυτοματοποίηση διαδικασιών.
Η προσπάθεια της ΑΑΔΕ να εξυγιάνει το σύστημα επιστροφών και να μειώσει την καθυστέρηση αντανακλάται τόσο στους αριθμούς όσο και στις κινήσεις ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των πολιτών. Η πρόκληση πλέον δεν είναι μόνο η ταχύτητα, αλλά και η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ψηφιακού κράτους.