FEATURED ΚΟΣΜΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Υπέρ των νέων κανόνων για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από φορτηγά και λεωφορεία το ΕΚ

•Βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην ΕΕ, σύμφωνα με τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας και του REPowerEU

•Αστικά λεωφορεία μηδενικών εκπομπών έως το 2030

•Τα βαρέα οχήματα ευθύνονται για το 25% των αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη

Το Κοινοβούλιο είναι έτοιμο για συνομιλίες με τα κράτη μέλη σχετικά με την ενίσχυση των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 για νέα βαρέα οχήματα όπως λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα.

Την Τρίτη, το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη διαπραγματευτική του θέση με 445 ψήφους υπέρ, 152 κατά και 30 αποχές.

Οι ευρωβουλευτές στηρίζουν φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα μεσαίου βάρους και τα βαρέα φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών οχημάτων (όπως τα απορριμματοφόρα, οι νταλίκες ή οι μπετονιέρες) και τα λεωφορεία. Οι στόχοι καθορίζονται στο 45% για την περίοδο 2030-2034, 65% για το 2035-2039 και 90% από το 2040.

Συμφωνούν με την πρόταση της Επιτροπής να επιτραπεί η ταξινόμηση αποκλειστικά μηδενικών εκπομπών νέων αστικών λεωφορείων από το 2030 και προτείνουν προσωρινή εξαίρεση (έως το 2035) για τα αστικά λεωφορεία που κινούνται με βιομεθάνιο, υπό αυστηρούς όρους.

Δηλώσεις
Ο εισηγητής Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία) δήλωσε: «Η μετάβαση προς φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών είναι καίριας σημασίας όχι μόνο για την επίτευξη των στόχων μας για το κλίμα, αλλά και για καθαρότερο αέρα στις πόλεις μας. Παρέχουμε σαφήνεια σε μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στην Ευρώπη και σαφές κίνητρο για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο. Βασιζόμαστε στην πρόταση της Επιτροπής, επεκτείνοντας το πεδίο εφαρμογής των κανόνων και προσαρμόζοντας διάφορους στόχους και δείκτες αναφοράς στην πραγματικότητα, καθώς η μετάβαση κινείται ταχύτερα απ’ όσο περιμέναμε».

Συνέντευξη Τύπου
Ο εισηγητής Bas Eickhout απάντησε σε ερωτήματα δημοσιογράφων μετά την ψηφοφορία την Τρίτη 21 Νοεμβρίου, στις 13:30 (ώρα Κεντρικής Ευρώπης), στην αίθουσα συνέντευξης Τύπου Daphne Caruana Galizia (WEISS N -1/201) στο Στρασβούργο. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη Τύπου σε μαγνητοσκόπηση στο Κέντρο Πολυμέσων του Κοινοβουλίου.

Επόμενα βήματα
Το Κοινοβούλιο είναι πλέον έτοιμο να ξεκινήσει συνομιλίες με τις κυβερνήσεις της ΕΕ σχετικά με την τελική μορφή της νομοθεσίας.

Σχετικές πληροφορίες
Στις 14 Φεβρουαρίου 2023, η Επιτροπή υπέβαλε νομοθετική πρόταση για τον καθορισμό προτύπων εκπομπών CO2 για τα βαρέα οχήματα από το 2030 και μετά, προκειμένου να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 και να μειώσει τη ζήτηση για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Τα βαρέα οχήματα, όπως φορτηγά, αστικά λεωφορεία και λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων, ευθύνονται για περισσότερο από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές και αντιπροσωπεύουν πάνω από το 6% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρώπη.

Εγκρίνοντας την έκθεση, το Κοινοβούλιο ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης και την προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και των επενδύσεων στην ανάπτυξη άλλων μη ρυπογόνων τεχνολογιών, όπως εκφράστηκαν στις προτάσεις 2(2) και 4(3) της τελικής έκθεσης της προτάσεις της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης.

Μπορεί να σου αρέσει

AUTO-MOTO FEATURED ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Το 2022 φέρνει πρόστιμα για εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων!

Στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία οι ψηφιακές εφαρμογές της ΑΑΔΕ που θα διαπιστώνουν ποιοι δεν έχουν πληρώσει
FEATURED ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΧΟΛΙΑ ΚΟΣΜΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τουρκία: Δύσκολη χρονιά για τον Ερντογάν – «Χαμηλές πτήσεις» στην τελευταία δημοσκόπηση του 2021

Προβληματισμό προκαλεί στον Τούρκο πρόεδρο Ρετζεπ Ταγίπ Ερντογάν η τελευταία δημοσκόπηση για το 2021. Την ίδια ώρα βαθαίνει η οικονομική κρίση, ενώ η Τουρκία αναγκάζεται να στραφεί στη