Την έντονη αντίδραση των εργαζομένων Αεροναυτιλίας στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» έχει προκαλέσει μελέτη του υπουργείου Μεταφορών, που προτείνει κατάργηση των Πύργων Ελέγχου σε 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων της Ρόδου και της Κω.
Σημειώνεται ότι οι Πύργοι Ελέγχου και οι εργαζόμενοι, βάσει της μελέτης, θα αντικατασταθούν με συστήματα εικονικού τηλεχειρισμού (Remote Tower Control), που θα χειρίζονται αεροελεγκτές από την Αθήνα.
«Αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε αεροδρόμια με ελάχιστη κυκλοφορία» δήλωσε στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου ο πρόεδρος των εργαζομένων Αεροναυτιλίας του αεροδρομίου «Διαγόρας», Αντώνης Ελευθεριάδης, σημειώνοντας ότι σε αεροδρόμια με την κυκλοφορία της Ρόδου και της Κω δεν έχει γίνει ποτέ και πουθενά.
Ανέφερε ότι δεν μπορεί να εξαλειφθεί ο ανθρώπινος παράγοντας, τονίζοντας ότι μόνο αυτός μπορεί να διαχειριστεί την εναέρια κυκλοφορία και όταν υπάρχει πρόβλημα το επιλύει.
«Στο αεροδρόμιο της Ρόδου, τους θερινούς μήνες, προσγειώνεται αεροπλάνο κάθε ένα και δύο λεπτά, παράλληλα υπάρχουν αεροδιακομιδές και καθημερινά παραβιάσεις από τουρκικά αεροσκάφη. Μπορεί ένας αεροελεγκτής μέσα από μία οθόνη, από την Αθήνα, να διαχειριστεί αυτή την κατάσταση;» διερωτήθηκε, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι αδύνατο.
Ανέφερε δε, ότι τον κώδωνα του κινδύνου για τη συγκεκριμένη μελέτη κρούει -με επιστολή της προς την κυβέρνηση- η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κάνοντας λόγο για τον κίνδυνο κυβερνο-επιθέσεων και ζητώντας να ληφθεί υπόψη η γεωγραφική στρατηγική θέση των αεροδρομίων του Αιγαίου.
Ο κ. Ελευθεριάδης σημείωσε ότι η μελέτη, για την οποία -όπως τόνισε- δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες έρευνες ασφαλείας, κόστισε 77 εκατομμύρια ευρώ.
«Αντί να δώσουν χρήματα για να αναβαθμίσουν τα συστήματα Ραντάρ, δίνουν 77 εκατομμύρια για μια μελέτη που θα πεταχτεί στα σκουπίδια» είπε, θυμίζοντας ότι το Ραντάρ της Ρόδου, που κάηκε προ τεσσάρων ετών, ακόμα δεν έχει αποκατασταθεί.
«Και είναι κόστους 5 έως 8 εκατομμυρίων ευρώ» υπογράμμισε. ΠΗΓΗ ΕΡΤ